loading...
مرجع اینترنتی عکس های داغ روز
amir بازدید : 1163 شنبه 17 دی 1390 نظرات (0)

تنوع زیبایی این ماهی نیز مربوط به انواع آن در آسیای جنوب شرقی و فیلیپین است. ما هرگز آنها را ندیده ایم برای اینکه هیچ کس نتوانسته آنها را به این کشور بیاورد و نیز بخاطر قیمتشان که خیلی گران است.
برای مثال گونه اژدهای سرخ با میکروچیپ هایی که روی بدنشان جاسازی شده وارد می شوند و شما نمی توانید آنها را از وحش صید کنید. همچنین هیچ کدام از ما عمده فروش ها نمی توانیم این ماهی را وارد کنیم.



علت تقاضای این ماهی: این اژدهاهای پولک دار زیر آب، حرکات موجی بسیار زیبایی را در آکواریوم به هنگام جستجو برای شکار یا زمان ستیز با سایر اژدهاها به نمایش می گذارند.
بیشتر آسیایی ها توجه بخصوصی به ماهیان شبه اژدها دارند بویژه به آروانا. خیلی از رستوران های آسیایی نیز از این اژدهاهای خوش شانس در لیستشان استفاده می کنند.

آنها را در تانك هاي سرپوشیده نگاهدارید: آرواناها از داخل آب به بیرون می پرند و می توانند پرش های بلند و حیرت آوری انجام دهند. با افزایش اندازه شان، توانایی و احتمال پرش آنها نیز افزایش می یابد. از یک سرپوش سنگین برای آكواريومتان استفاده کنید چرا که آنها به راحتی می توانند با یک ضربه به سرپوش آن را لق کنند و به کناری بزنند.

تغذیه: تغذیه آرواناهای کوچک را با ابرهای سفید white clouds آغاز کنید.


white cloud

تغذیه از گوپی ها در درجه دوم اهمیت قرار دارد چرا که آنها خیلی زود می میرند و نیز مورد علاقه سایر ماهیان هم هستند، حتی درشت ترهایشان. سلیقه غذایی خیلی از آرواناها در حین رشد به تغذیه با کرم های زنده و غذاهای منجمد برگردانده می شود.



زمانی که یک آروانا به 4 اینچی / 10 سانتیمتری می رسد، شما احتمالاَ کمی مشکل تغذیه اش را خواهید داشت.



محل زندگی: می توانید برای شروع از یک آکواریوم 10 گالنی / 37 لیتری استفاده کنید. همانطور که رشد می کنند به یک آکواریوم 100 گالنی / 378 لیتری نیاز پیدا خواهند کرد. شما می توانید آنها را در یک تانک 70 گالنی / 264 لیتری هم نگاهدارید ولی این کار حقیقتاَ مانع رشد صحیحشان خواهد شد.
همچنانی که رشد می کنند، کم کم به هم وابسته می شوند. آنها در گروه های بزرگ بهتر رشد می کنند تا زمانی که فقط یک جفت باشند.

آروانای سیاه: زادگاه اين ماهي آمریکای جنوبی است. شروع زندگیشان در مقایسه با آروانای نقره ای از سایز بسیار کوچک است ولی قیمتشان خیلی گران تر است. بالغ این گونه، از نوع سیلور آن خیلی کوچکتر است.


Baby black arowana


Adult black arowana

زيستگاه اصلي آروانای کوتوله / جاردینی Jardini : اهل استرالياست. اینها هم از نوع سیلور بسیار کوچکترند و قیمتشان هم بیشتر است.



هم خانه: می توانید این ماهی را با سیچلایدهای کوچکتر نگاهدارید. البته نه در اندازه ای که برای بلعیدن توسط آروانا مناسب باشند. همچنین می توانید آنها را با اسکارهای کوچک و گلدفیش های بزرگ نگاهدارید. اگر سیچلایدهای شما رفتارهای خشونت آمیزی از خود بروز می دهند - همانند زمانی که برای تولید مثل آماده شده اند - باید سیچلایدهای مهاجم را جابجا کنید. ضمناَ نوع شنای سیچلایدها که خیلی نزدیک به سایرین حرکت می کنند می تواند به پولک های آروانای شما صدمه بزند.

درجه حرارت: آروانای خود را در درجه حرارتی مشابه مناطق گرمسیری قرار دهید. دمای مطلوب برای آنها 75 تا 80 درجه فارنهایت / 23 تا 26 درجه سانتیگراد است. آنها در آب سرد خوب عمل نمی کنند.

خلق و خو: آرواناها تمام مدت در حرکت هستند که احتمالاَ بخاطر جستجو برای غذاست و یا حتی برای طلبیدن حریف. معمولاَ رفتار مثبتی را از خود بروز می دهند. از ترساندن آنها بپرهیزید و تانک جدا شده بچه ماهی ها را از آنها دور نگاهدارید. یک آروانای بالغ به راحتی می تواند تانک را بشکند.

دکور: رفتار آرواناها در یک تانک خالی ( آكواريوم فاقد دکور ) بسیار ناراحت می نماید. ممکن است صدماتی هم به قسمت هایی از اطراف دکور آكواريوم بزنند ولی رویهم رفته رفتارشان در تانک دکور شده بسیار آرام تر است.

گیاهان: در اضافه کردن گیاهان زنده و طبیعی به تانکتان آزادی کامل دارید چرا که آروانا گیاهخوار نیست. ممکن است با ضربه ای، گیاهان را سست کند ولی مطمئناَ تصادفی است نه عمدی. گیاهان را در دو انتهای تانکتان قرار دهید.

تولید مثل: اگر شما از یک جفت آروانا در یک تانک بسیار بزرگ و جادار نگهداری می کنید احتمالاَ آنها موفق به تولید مثل خواهند شد. آنها کارشان را انجام می دهند و شما اعتباری بدست خواهید آورد.


silver arowana


blue arowana


African arowana


برگرفته از:

http://en.wikipedia.org
www.aqualandpetsplus.com








آروانا (AROWANA)



آروانا Scleropages spp
ماهي بسيار گرانقيمت است. پس هنگام خريد بايد به يكسري نكات مهم توجه كنيد تا بهترين ماهي را انتخاب نماييد.

تعدادي از اين موارد عبارتند از
:

رنگ :
بستگي به گونه آن، رنگش بايد روشن و درخشنده باشد.

شكل بدن : به ميزان كافي پهن و طويل باشد و هر باله بايد كامل بوده و در جاي خود قرار داشته باشد.

فلسها : به طور منظم، درخشنده و كاملاً شكل دار و بزرگ

سبيلكها : بلند و مستقيم، هر دو هم اندازه و هم رنگ بدن


باله ها : بزرگ و گسترده، هر باله بايد شعاعهاي نرم و سخت باله اي را داشته باشد.

سرپوش آبششي : نزديك به سر و بدن باشد. سرپوش بايد درخشنده و بدون جراحات باشد.

چشمها : در شكل و اندازه مناسب باشد، كدر نباشد، برآمدگي نداشته باشد ، شفاف باشد.

دهان : كاملاً بسته باشد و هيچكدام از فكها از آن يكي جلو نزده باشد.

دندانها : تميز بوده و در جاي خود و در يك خط در راستاي فك باشد.

شكم :
برآمده نباشد و در ناحيه لگني صاف و تخت باشد.

نحوه شنا :
مطبوع و جالب و اغلب در سطوح آب شنا مي كند.

حال در مورد جزئيات موارد بالا صحبت مي كنيم :

رنگ :
مهمترين عامل در خريد ماهي رنگ آن است زيرا اولين عاملي است كه علاقه‌مندان را به طرف خود جلب مي كند. بنابراين اگر شكل ماهي جذاب باشد اما رنگ آن جذاب نباشد جزو ماهيان ايده آل محسوب نمي گردد.

شكل بدن :
ماهي نبايد خيلي چاق و يا خيلي لاغر باشد. به غذايي كه به آن مي دهند و محل نگهداريش توجه كنيد. اندازه مخزن به طور مستقيم، رشد وگسترش بدن را تحت تأثير قرار مي دهد. فضاي محدود مانع از رشد ماهي مي گردد و باعث ايجاد قوز در ماهي شده و تمايل به خميدگي در ماهي افزايش مي يابد. به طور كلي اندازه مخزن در هر مرحله بايد حداقل سه برابر طول ماهي باشد.
غذاي داده شده بايد مغذي باشد و از غذاهاي دريايي در رژيم غذايي آنها استفاده كنيد. ماهي نبايد به يك نوع غذا عادت كند و يا به مقدار زيادي غذا بخورد. غذادهي بايد به خوبي كنترل گردد.

فلسها :
عامل ممايز كننده ظاهر آروانا است. فلسها همواره بايد درخشنده باشند. نبايد تيره و لك دار باشند. حضور نقاط قرمز بر روي فلسها مناسب بوده و دليل بر وجود عوامل بيماريزا نمي باشد.
بسياري از مردم تصور غلطي از فلسها دارند و فكر مي كنند كه وقتي برخي فلسها افتادند، آنها به طور طبيعي جايگزين نمي گردند. هنگام جايگزيني فلسها، احساس خارش به ماهي دست مي دهد و باعث مي شود كه ماهي خود را به اجسام داخل مخزن بمالاند. اين مساله مي تواند سبب ايجاد جراحت در ماهي گردد. براي جلوگيري از اين مشكل، اجسامي كه مي توانند به ماهي آسيب برسانند را از مخزن حذف كنيد. دوره جايگزيني فلسها، 5-3 هفته طول مي كشد.
در اين مدت زمان بايد مراقب ازدياد باكتريهاي مضر باشيد يعني شرايط فيزيكي و شيميايي آب را كنترل نماييد. اگر يك فلس غير طبيعي بود، مي توانيد ماهي را بي‌هوش كرده و آنرا بكنيد. به زودي فلس جديدي در اين محل رشد خواهد كرد.

سبيلكها :
بايد به اندازه كافي بلند و مستقيم باشند و رنگي شبيه رنگ بدن داشته باشند.از خريد ماهي با سبيلكهاي كنده و كوتاه شده پرهيز كنيد.

سبليكها چگونه محافظت و نگهداري مي شوند ؟
در ابتدا بايد بگويم كه فضاي مخزن شما بايد به ميزان كافي وسيع باشد تا سبيلكها بتوانند به راحتي فعاليت كنند در غير اينصورت نمي توانند به خوبي رشد كرده و مدام به اجسام آكواريوم ماليده شده و دچار جراحت مي گردند.


نكات قابل توجه :
- مخزن را با سنگها و ديگر وسايل زينتي تزئين نكنيد ( يك مخزن ساده بهترين است) .
- غذا را در كنار مخزن نريزيد و آنرا در وسط آكواريوم قرار دهيد.
- هيچ گاه به شيشه ضربه نزنيد زيرا اين كار باعث عصبي شدن و ترسيدن ماهيان ميگردد.
- سرپوشي براي مخزن در نظر بگيريد و گوشه هاي آكواريوم را توسط چسب گرد كنيد ( گوشه دار نباشد)
با رعايت نكات بالا مي توانيد از وارد
آمدن صدمه به سبيكلها به ميزان زيادي بكاهيد. در صورت كنده شدن و شكستن سبيلكها، بازسازي دوباره آنها بستگي زيادي به تغذيه و سن ماهي و شرايط آب دارد. ماهيان جوانتر دوره بازسازي كوتاهتري دارند.
سبيلكها مي توانند به دو صورت صدمه ببينند :
1- زماني كه سبيلك از ريشه كنده مي شود :‌ زماني كه اين مساله اتفاق مي افتد، بازسازي آن حتي براي جوانها نيز مشكل است.
2- زماني كه سبيلك از ريشه كنده نمي گردد : اگر سبيلك از ريشه كنده نشود اما دچار خميدگي گردد، بهتر است كه آنرا قطع نكنيد تا دوباره رشد كند و پس از رشد دچار ناهنجاري نگردد.


باله ها :
هرگونه صدمه اي به باله ها مي تواند زيبايي ماهي را تحت تأثير قرار دهد و بر شناي ماهي تاثير گذارد. يك باله زيبا بايد صاف و گسترده باشد و تمامي شعاعهاي سخت باله اي صاف و محكم باشند و هيچگونه پارگي در باله ها مشاهده نگردد.
در زمان بچگي، بايد كاملاً مراقب اين ماهي بود و در اين مرحله نبايد فضاي زيادي را در اختيار آنها قرار دهيد. در فضاي خيلي بزرگ، ماهي ها به سرعت مي ترسند و احساس ناامني مي كنند. فضاي كوچكتر احساس امنيت بيشتري را به ماهي مي دهد اما فعاليت ماهي كمتر مي گردد.
هنگامي كه ماهي به سن نوجواني رسيد، مي تواند به يك مخزن بزرگتر انتقال يابد براي جلوگيري از صدم باله ها، به اين نكات توجه كنيد :
- از وسايل تزئيني همانند سنگها استفاده نكنيد.
- ماهيان ديگر را همراه با آنها در مخزن پرورش ندهيد.
- براي انتقال جوانترها ، از توري نرم استفاده نماييد و زماني كه به 15 سانتيمتر رسيدند، از تور نبايد استفاده كرد و به جاي آن از كيسه پلاستيكي استفاده نماييد.
- اگر شعاع سخت باله اي صدمه ديد، مي توانيد آنرا از پايه قطع كنيد تا به جاي آن شعاع سخت جديدي در بيابيد، در مورد آروانا ماهي بايد قبل از عمل جراحي بيهوش گردد.
شعاعهاي باله دمي بسيار حساس بوده زيرا عامل اصلي ايجاد حركت در ماهي مي‌باشند و هر گونه صدمه به آنها، نحوه حركت ماهي را تحت تأثير خود قرار مي دهد.
براي عمل جراحي، حتما از يك حرفه اي كمك بگيريد. ممكن است كه پس از جايگزيني شعاع باله اي، آنها شكل مناسبي پيدا نكنند.

چشمها :
در حالت طبيعي چشمها به سطح آب نگاه مي كنند و به دنبال غذاهاي زنده مي‌باشند.
زيرا در طبيعت ، يكي از غذاهاي اصلي آنها را پرندگان نشسته بر روي شاخه ها و يا سطح آب تشكيل مي دهد. چشمهاي سالم بايد كاملاً در مركز بوده و كدر و برآمده نباشد. آنها بايد ظاهر طبيعي داشته و بتوانند به راحتي چرخش كنند. كاملاً شفاف بوده و به روشني بدرخشند.
در مخزن چشم ماهي به چند دليل بيشتر به سمت پايين معطوف است :
1- در مخزن چون غذاها سريعاً به كف مي روند، چشمها به دنبال غذا در كف بوده و به سمت پايين مي نگرد.
2- اين مساله به اندازه كافي امتحان نشده است اما چربي در ميان حفره چشمي انباشته مي گردد و باعث مي شود كه چشم برآمده شده و يا به سمت پايين متمايل گردد.



دهان :
لبها نبايد خيلي برآمده باشند و فك پايين نبايد شل باشد. در آكواريوم آروانا اغلب خود را به ديواره ها مي مالاند كه باعث مي گردد عضلات فك سست و شل گردند. براي جلوگيري از اين مشكل، بايد مخزن را بزرگتر كنيم و يا توسط فيلترهاي داخلي، جريان آب را قوي تر نماييم.

دندانها :
به طور كلي علاقه مندان به ماهي، توجه زيادي به دندانها نمايند اما به هر حال دندانها كاملاً مهم مي باشند. اگر دندانهاي ماهي سالم نباشند، آنها تأثير خود را بر روي سلامت ماهي خواهند گذاشت.

سرپوش آبششي :
بايد صاف و عادي باشد. هيچگونه برآمدگي و چين خوردگي بر روي آن وجود نداشته باشد. موارد زير را براي داشتن يك سرپوش سالم در ماهيانتان مد نظر قرار دهيد :
- از وسايل تزئيني در داخل مخزن استفاده نكنيد.
- دماي صحيح را در مخزن برقرار كنيد. اگر دما خيلي بالا باشد، سرپوشهاي آبششي و عضلات سر دچار چين و چروك مي شوند. توجه كنيد كه تغييرات دمايي شديد باعث كج شدن سرپوشها مي گردد.
- شرايط صحيح فيزيكي و شيميايي را در مخزن برقرار كنيد. توجه خاصي به نظافت و ميزان اكسيژن موجود در آب داشته باشيد.
اگر هر گونه جراحتي در ناحيه آبششي مشاهده گرديد، براي جلوگيري از عفونتهاي باكتريايي و قارچي، از داروهاي مناسب استفاده نماييد.

شكم :
شكم نبايد برآمدگي داشته باشد در غير اينصورت ماهي دچار مشكلات معده است. به غير از زماني كه ماهي مي خواهد تخم ريزي كند.

نحوه شنا كردن :
شيوه شنا در افزايش زيبايي ماهي مؤثر است. ماهي زيبايي كه به درستي شنا نمي كند. ارزش خود را به ميزان زيادي تحت تأثير قرار مي دهد. شناي صحيح به اين صورت است كه ماهي بتواند به طور عمودي شنا كند و باله هاي خود را كاملاً باز كند. سبيلكها بايد صاف باشند و ماهي نبايد دائما بالا و پايين رودو يا به صورت زاويه دار شنا کند.



منبع( نيكصالحي )



نام علمي: Osteoglossum bicirrhosum

نام عمومي:
silver arowana ( آرواناي نقره اي )



نام علمي:
Sceleropages jardinii

نام عمومي:
gulf saratoga ( آرواناي كوتوله )



نام علمي:
Scleropages formosus

اسامي عمومي:
Asian bonytongue - dragon fish ( آرواناي آسيايي ، دراگون ، ماهي اژدها )



خانواده:
Osteoglossidae

زيستگاه اصلي آرواناي نقره اي:
امریکای جنوبی زيستگاه اصلي آرواناي كوتوله: استراليا زيستگاه اصلي آرواناي دراگون: آسياي جنوب شرقي

تفاوت نر و ماده:
قابل تشخیص نیست. ماده احتمالاَ درشت تر است.

درجه حرارت:
بین 75 تا 80 درجه فارنهایت / 23 تا 26 درجه سانتیگراد

خلق و خو:
از نظر رفتاري علاقمند به مبارزه با آرواناهای همتای خود است - جهنده.

بزرگترین تهدید:
غذاهای نامناسب زمانی که کوچک است.

برنامه کاری:
روزکار است.

محل امن:
مخفی نمی شود ولی کمی به دکور آکواریوم علاقمند است.

اندازه:
معمولاَ تا 2 فیت / 60 سانتیمتر درازا پیدا می کند ولی تا 3 فیت / 91 سانتیمتر هم ممکن است.

غذاها:
ماهی های کوچک را می خورد.

آب:
آب تمیز می طلبد.

تولید مثل:
غیر محتمل. حمل تخم در دهان.


برگرفته از:

http://en.wikipedia.org

www.aqualandpetsplus.com
__________________
برچسب ها اسب ماهی , اعماق دریا , اقیانوس , جلبک قرمز , دریا , زیر آب , عجایب , عجایب اقیانوس , عروس دریایی , عکس اسب ماهی , عکس جلبک , عکس جلبک های دریایی , عکس عروس دریایی , عکس لاکپشت , عکس کوسه , موجودات عجیب , کوسه , fish , fish photo , fish picture , photo of fish , picture of fish , Tattooe , Tattooed-Fish , Tattooed-Fish pictures , تاتو , زیبا ترین عکس های ماهی تاتو , عکس ماهی , عکس های از ماهی تاتو , عکس های بسیار زیبا از ماهی تاتو , ماهی تاتو , ماهی تاتو قرمز رنگ , ماهی خوشگل , ماهی قرمز , ماهی های تاتوی زیبا , mantis-shrimp , اعماق اقیانوس ها و دریاها , جمع کثیری از ماهی ها , حیوانات متقاوت در زیر آب , زیباترین عکس ها از زیر دریا , زیباترین ماهی های جهان , عکس آبزیان , عکس از زیر اقیانوس , عکس از زیر دریا , عکس خرچنگ , عکس سفره ماهی , عکس غواص , عکس لاک پشت , عکس لاکپشت در زیر آب , عکس ماهی خوشگل مثل عروس , ماهی ترسناک , ماهی خوشگل وناز , ماهی دندون دار , ماهی زردرنگ , ماهی زشت , ماهی های زیبا و رنگی , امازون , اروانا , عکس ماهی روانا , تولید مثل اروانا , اکواریوم , آکواریوم گیاهخوار , ديسكس , ماهي هاي آب شيرين , عکس ماهی دیسکاس , ماهي هاي اكواريوم , ماهی گوپی , دستگاه های آکواریوم , استفاده از نمک معمولی در ماهی آکواریومی آب شور , گیاهان آکواریوم , ماهی دم شمشیری , نحوه پرورش ماهی فلاور به بهترین نحو , مقاله ماهی , درباره ماهی فایتر , ماهی آکواریوم آب شیرین , مقاله در مورد ماهی اب شیرین ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 374
  • بازدید کلی : 59,385